Dziś jest niedziela, 29.03.2020, imieniny Wiktoryna, Helmuta
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Środowiskowy Dom Samopomocy w Miłaczewie » Aktualności » Wycieczka do Biskupina

Wycieczka do Biskupina

Dnia 19 września 2019 roku odbyliśmy wyjątkową podróż w czasie. Jej początek miał miejsce w Wenecji w Muzeum Kolei Wąskotorowej. "Wielki świat małych kolejek..." był fascynujący, mogliśmy wszystkiego dotknąć, wejść do zgromadzonych parowozów i wagonów, a Pan Przewodnik w bardzo interesujący sposób opowiedział nam ich historię. W Wenecji zwiedziliśmy również ruiny zamku, który wzniósł w końcu XIV wieku kasztelan nakielski  Mikołaj Nałęcz. Legendarny krwawy Diabeł Wenecki ponoć od wieków strzeże ruin swojego zamku i ukrytych w nim skarbów. Dziś trudno powiedzieć ile prawdy jest w legendzie, ale ruiny zamku były imponujące.Następnie wsiedliśmy do wagonika kolejki wąskotorowej liczącej ponad 120 lat i przy dźwięku stukoczących kół rozpoczęliśmy podróż do Biskupina.Przekraczając bramę rezerwatu archeologicznego kontynuowaliśmy naszą podróż w czasie, gdyż trwał akurat Jubileuszowy XXV Festyn Archeologiczny. Mieliśmy okazję uczestniczyć w pokazach i inscenizacjach walk wojowników, pokazów mody, degustacji dawnych potraw, tańca i muzyki w indiańskiej wiosce i wielu innych atrakcjach. Przekonaliśmy się jak żyli nasi przodkowie na podstawie rekonstrukcji osady neolitycznej sprzed 6.000 lat, osady kultury łużyckiej z VIII wieku p.n.e i średniowiecznej wsi z IX-XI w.Pełni wrażeń i pozytywnych emocji po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad, a następnie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu zastanawiając się jaki będzie nasz kolejny cel podróży.